Accepteren, hoe doe je dat?

Voor iedereen, van alles en nog wat.

Moderator: Webmaster

Plaats reactie
Ik ben Liesyenne
Contacteer:

Accepteren, hoe doe je dat?

Bericht door Ik ben Liesyenne » 15-05-2017, 13:34:15

Hallo allemaal,

Mijn naam is Liesyenne, ben 20 jaar en ik heb MCDD en ADHD. Ik ben toen ik 6 jaar ongeveer was, uit huis geplaatst door m'n ouders. Sindsdien heb ik heel veel (teveel eigenlijk) meegemaakt, waar ik toen niet zo heel veel besef van had maar nu wel. En nu doet het ongelooflijk veel pijn dat ik toen der tijd uit huis ben geplaatst. Dat is hetgene waar ik mee zit. Hoe hebben jullie (diegenen die op welke leeftijd dan ook, uit huis zijn geplaatst) dat geaccepteerd?? Want ik heb het gevoel dat ik het maar alleen moet doen; mijn ouders praten er niet graag over en ik heb erover gesproken met de begeleiding van deze woning, maar dat hielp ook niet echt. Help me asjeblieft, want ik wil niet de rest van m'n leven huilend in een hoekje zitten en er aan denken dat ik uit huis ben geplaatst, wat ik nu wel vrijwel dagelijks doe. (Kleine tip; ik praat met dure woorden, maar als je antwoordt, let er dan wel op dat je het 'simpel' uitlegt, anders snap ik het niet. Maar als ik het niet snap, hoor je het wel)

Mamanne
Contacteer:

Re: Accepteren, hoe doe je dat?

Bericht door Mamanne » 14-06-2017, 21:46:28

Hoi Liesyenne,
Je moet er niet mee rond blijven lopen. Toch met iemand erover praten is denk ik wel goed. Ik ben een moeder van een zoon die ook MCDD en ADHD heeft. Hij werd vorig jaar ook bijna uit huis geplaatst maar ik wilde dat absoluut niet. Hij heeft medicatie gekregen voor zijn ADHD en nu wordt hij heel ietsje minder vaak, minder lang en minder heftig boos... maar het gebeurt nog wel. MCDD is voor iedereen in het gezin moeilijk. Als vader/moeder moet je veel geduld en energie hebben en moet je zelf altijd neutraal en voorspelbaar blijven, maar ja; ouders zijn ook mensen (met wie weet ook wel iets van ADHD of ASS) met hun eigen emoties. Maar voor jou, als (toen) kind, snap ik dat het heel moeilijk was. je voelt je afgewezen, terwijl dat vast niet zo bedoeld was.... maar je voelt het wel. Heb je nog wel contact met je ouders? Zou je daar misschien onder begeleiding (systeemtherapie) met hen over kunnen praten???

mariocart
Contacteer:

Bericht door mariocart » 25-12-2017, 22:58:43

Wat een herkenning! Ik heb zelf ook ADHD en MCDD. En ben uit huis geplaatst toen ik 12 was. Ik kwam op een gesloten instelling, en daar heb ik nare dingen gezien. Denk dat je het een plek moet geven. Jouw ouders hebben het beste met je voor, dat kan niet anders. Voor een ouder is het ook heel moeilijk om je kinderen uit handen te geven aan een stel psychiaters en sociotherapeuten. Soms is het uit huis plaatsen voordat er hele erge dingen gaan gebeuren. Door mijn woede ben ik inmiddels in een forensisch psychiatrisch kliniek beland, en daarvoor heb ik een 1 jaar lang in de gevangenis gezeten. Door je woede kun je hele vervelende dingen doen. Dingen waar je achteraf spijt van kunt krijgen.

Sterke in ieder geval, en je mag mij altijd een prive bericht sturen.

LiesyenneVisser
Contacteer:

Bericht door LiesyenneVisser » 22-01-2018, 16:21:07

Hallo allemaal, ik ben diezelfde Liesyenne maar ik weet mijn inloggegevens niet meer, vandaar dat ik een ander account heb aangemaakt.
Ik wil jullie bedanken voor jullie lieve en mooie reacties. Het ontroert me....
Ik ben nu 21, en zit nog steeds op een woonboerderij. Ik loop er nog steeds tegen aan, al gaat het wel steeds beter.
Lieve Mamanne, ik heb zeker nog contact met mijn beide ouders. Mijn moeder vind het heel moeilijk om erover te praten, en mijn vader voelt het niet zo dat ik uit huis geplaatst ben, hij denkt bij zichzelf dat ik nu op mezelf, maar dan begeleid zelfstandig woon.
Lieve mariocart, ik vind het aardig van u dat u aanbiedt dat ik u een bericht mag sturen. U bent heel gastvrij. Dank u wel voor de moeite om hierop te reageren!

Plaats reactie